Follow Us @syahbinar

Tuesday, 26 January 2016

Pantai Pasir Berdengung

Sebenarnya aku rasa macam nak perkenalkan beberapa pantai yang agak menarik di Langkawi di dalam blog ni. Aku sangatlah berminat mengambil gambar-gambar pemandangan, alam, sunset semua tu. I feel the nature. Gittewww... Dan aku memang amat sukakan pantai :) 

Jadi, aku rasa untuk mengabdikan beberapa siri gambar setiap pelusuk pantai yang aku pergi di Langkawi ni di sini . Hahah. Kalau dekat Instagram tu ada je, tapi takkan la aku nak letak gambar setiap semua sudut di tempat yang sama. Mana tahu ada yang tercari-cari pantai menarik di Langkawi ni, bolehlah cuba datang ke sini pula. :)

Aku mulakan dengan pantai yang paling hampir dengan rumahku iaitu Pantai Pasir Berdengung. Hahaha nama macam dalam cerita P. Ramlee tu kan. Pantai ini sebenarnya tidak menjadi tarikan sangat la dekat sini, tapi aku suka sebab ada elemen unsur alam. 

Ni laluan masuk untuk ke dalam. Yang macam rumah tu ialah homestay yang masih lagi dalam proses pembinaan. Abah aku cakap, dulu-dulu orang takut nak bina sebab kawasan ni pernah kena Tsunami agak teruk jugak pada Disember 2004.

Ni kawasan pantai nelayan mencari rezeki.

Kerang dan siput. Hihi

Masa aku pergi ni air laut tengah surut. Kadang tu ramai juga yang cari siput disini.

Pokok nyoq senget. Hahah siap ada bangau lagi

Pokok kelapa memang amat sinonim di tepian pantai

Sedap dok bawah pokok ni sambil dibuai angin laut. Fuhhhh

Waktu petang dekat sini ramai budak-budak laki suka melepak. Haihh geram jugak aku. Nasib la aku mai waktu pagi

Cantik kan? Tenang je bila kita tengok. Nanti kalau aku datang sini lagi, akan ku update gambar. Hehehe